“Укравтодор” житиме по Новаку

Маргарита Замкова
четвер, 20 Жовтень 2016, 13:20
0
Політична кар'єра Славоміра Новака у Польщі обірвалася через так званий "годинниковий скандал" / moldnews.md

Керівництво Державним агентством автомобільних доріг України уряд тимчасово довірив колишньому міністрові транспорту Польщі Славоміру Новаку.

Покладання на іноземця повноважень начальника “Укравтодору” відбулося на засіданні Кабінету Міністрів 19 жовтня 2016 року. Подання на призначення вніс міністр інфраструктури Володимир Омелян.

“Європейський керівник має наповнити “Укравтодор” європейським змістом, – наголосив міністр. – Новий Новак – новий “Укравтодор”.

Славоміру Новаку 41 рік. Народився в Ґданську. Політичну кар’єру розпочав у польській партії “Громадянська платформа”, був депутатом Сейму. У 2007-му став державним секретарем і головою політичного кабінету польського прем’єра Дональда Туска. На позачергових президентських виборах 2010 року працював у головою передвиборчого штабу тодішнього кандидата в президенти Броніслава Коморовського. А посаду міністра транспорту обіймав із 2011-го по 2013-й у другому уряді Дональда Туска.

Політична кар’єра Славоміра Новака у Польщі обірвалася через так званий “годинниковий скандал”. Міністр не задекларував годинника Maxi Marine Chronometer швейцарської фірми Ulysse Nardin, ціна на який починається з $5 тис. Коли це з’ясувалося, Новак подав у відставку. Польські ЗМІ у той час писали, що міністр мав тісні зв’язки з бізнес-структурами, які перемагали в державних тендерах.

“Новак у суді відстояв своє чесне ім’я згодом! Колишні очільники “Укравтодору”, облавтодорів мають маєтки, дорогі авто тощо. Жоден із них не сидить у в’язниці, жоден із них не лишився посади через скандал”, – зауважив Володимир Омелян, який на початку місяця відсторонив від посади голову Миколаївського облавтодору В’ячеслава Шуліченка.

Міністр також додав, що його відомство першим залучило “незалежний високопрофесійний менеджмент з іноземним досвідом до управління державними монополіями: “Укрзалізницею”, “Укрпоштою” та “Укравтодором”. Зауважимо, що обіцяний іще в червні 2016 року конкурсний відбір керівника Державного агентства автомобільних доріг України досі не оголошений.

“Має відбутись чесний прозорий конкурс, за результатами якого агентство має очолити незаангажована, необтяжена політичними чи лобістськими впливами людина, яка в своєму професійному минулому не має корупційної складової”, – наголосив тоді Володимир Омелян, представляючи тимчасового керівника Євгенія Бараха.

Про заміну керівника Державного агентства автомобільних доріг України заговорили наприкінці літа. Євгеній Барах активно оголошував догани й звільняв керівників обласних автодорів – галузь провалювала плани ремонту доріг. Кандидатура Новака для багатьох стала несподіваною. Та “Кадри” з’ясували, чому призначили саме поляка.

Останні два роки Славомір Новак був консультантом Європейського банку реконструкції та розвитку. За власною інформацією “Кадрів”, прихід польського фахівця на керівну посаду держагентства активно підтримували європейські донори фінансової допомоги Україні.

“Зараз я спокійніша за 560 мільйонів доларів позики, які ми кілька місяців назад узяли на “Укравтодор”, –прокоментувала призначення Славоміра Новака директор департаменту координації міжнародних програм Мінекономрозвитку Олена Трегуб.

Експерти проте стримано оцінюють шанси новопризначеного навести лад у дорожньому господарстві.

Корумпованих або схильних до корупції чиновників вистачає скрізь. Питання в системі – якщо вона сприяє корупції або і побудована на ній, то схильний до корупції європейський чиновник нічим не відрізнятиметься від такого ж українського”, – вважає оглядач Анатолій Марциновський.

Залишити коментар