“Заводу “Електроважмаш” знову шукатимуть іноземця?

Артур Корсунь
п’ятниця, 09 Вересень 2016, 10:16
0
Фіналіст попереднього конкурсу на посаду керівника ДП “Електроважмаш” Жан-Андре Барбоза відмовився очолювати підприємство /gordonua.com

Міністерство економічного розвитку і торгівлі оголосило відкритий конкурс на посаду керівника “Заводу “Електроважмаш”.

Це повторний відбір претендентів на одне з найкрупніших у Європі підприємства, яке виготовляє транспортне обладнання для шахт і залізниць, а також турбо-, гідрогенератори та електрообладнання постійного струму. Результат попереднього конкурсу, в якому переміг Жан-Андре Барбоза, спочатку викликав високі сподівання, які зрештою змінило глибоке розчарування: фіналіст-іноземець відмовився підписувати контракт.

“Конкуренція за хороших менеджерів на ринку праці  дуже висока і ми досі поступаємось роботодавцям із приватного сектору, – підсумував переговори з кандидатом на посаду перший віце-прем’єр-міністр Степан Кубів. – Нам залишається побажати Жану-Андре успіху на новому місці роботи і якомога швидше розпочати новий конкурс”.

Розпочати новий конкурс Міністерству економічного розвитку і торгівлі вдалося аж через два місяці. Щоправда, не зрозуміло, що саме заважало зробити це відразу ж у липні, коли Жан-Андре Барбоза вийшов із переговорів. Принаймні, зміст вимог до претендентів на посаду не надто відрізняється від критеріїв, за якими попередній склад Номінаційного комітету вибрав переможця.

Зокрема, як і на першому конкурсі, від нового керівника вимагатиметься реалізація фінансового плану й управління ризиками, створення системи управління, що дозволить бачити актуальну оперативну ситуацію, підвищувати ефективність і забезпечувати вплив на ключові бізнес-процеси. Також в обов’язки керівника держпідприємства входитиме представництво інтересів компанії і налагодження конструктивних робочих відносин з основними клієнтами, постачальниками, комерційними банками, державними органами, галузевими спілками та іншими організаціями; ефективна реалізація та контроль проектів капітального будівництва та інвестиційних проектів. Знову йдеться про підвищення професійної підготовки персоналу, формування корпоративної культури управління і розвиток рівня лідерського потенціалу; впровадження ключових показників ефективності (KPI), системи оцінки та мотивації персоналу і створення кадрового резерву та забезпечення відтворення таланту всередині організації. Одне з ключових завдань – сформувати довгострокову стратегію розвитку підприємства і створити професійну команду “лідерів змін”, здатних забезпечити ефективне впровадження стратегії розвитку та проходження організації через всі етапи реформування.

Ідентичні й основні кваліфікаційні й професійні вимоги щодо освіти, знання іноземних мов, досвіду роботи на керівних посадах у великих виробничих компаніях та компетенцій управляти змінами, орієнтуватися на результат, уміння вести переговори, проявляти лідерські навички в команді й ділові навички в управлінні людськими ресурсами, технологічним процесом і виробництвом. Навряд чи варто вважати суттєвими змінами вимог звичайне переставляння речень місцями, як-от: “уміння вести переговори” підняли з другого рядка на перший, а “стратегічне мислення” опустили з першого на передостанній. Так само і з пунктами ключових цілей: іще півроку тому від кандидата насамперед вимагалося здійснити переорієнтацію на західні ринки та диверсифікацію ринків збуту продукції компанії в цілому, а нині пріоритетом визначають утримання та збереження існуючих ринків збуту, а вже нижче – розвиток і диверсифікація.

Дещо жорсткішою стала норма про відповідальність керівника. Якщо раніше за все на підприємстві директор відповідав “особисто”, то після підписання контракт очільника держпідприємства нестиме “персональну відповідальність”.

Єдина новина у вимогах зразка вересня 2016 року – претендент на участь у конкурсному відборі має бути готовим у разі перемоги  в обов’язковому порядку отримати громадянство України до моменту укладення з ним контракту.

У МЕРТ, вочевидь, налаштовані знову віддати керівництво “Заводом “Електроважмаш” у руки експата. Але чи підготували для такого випадку гідну пропозицію щодо зарплати? “Кадри” зауважують, що ні у попередніх, ані в чинних вимогах до претендентів на посаду питання оплати праці не порушувалося. Мабуть, перед тим, як оголошувати новий конкурсний відбір, слід було врахувати “казус Барбози”.

Залишити коментар